Sunday, February 13, 2011

ari nie ibu datang melawat sy di hstle..mcm biasa ibu mesti bwk makanan kegmaran saya..ada laksa penang,biskut chipsmore,coklat kinder bueno n buah kiwi..xlupa juga brg2 keperluan sy yang lain mcm sabun basuh baju n mndi,sympu,tisu,seliper n tuala..hehhehehehehehea..ibu belikan sepasang baju kurung baru untuk saya taw...wrna merah...
sebenarny sy nk cerita pasal buah kiwi...lepas ibu blik,saya pun selongkarlah brg2 yang ibu belikan tue...ternmpk buah kiwi,yang memang saya suka sgt2,terus amik pisau n kupas...saya hulurkan sikit pada roomate yg sedang khusyuk baca mastika keluaran bulan march.. mulut 
masa dia nak suap kiwi 2 kat mulut dye,tber2 dye nangis..ak pun panik...larh apsal plak dye nangis nie..
ak xendahkan sgt sebab ngah melantak kiwi...eeeeeiii ak klw dpt kiwi nie,mmg payah nak berhenti makan..
Bila aku tengok dye dah kurang sikit nangisnnya,ak pn p lah kat dye...bukan ap,niat dihati nak memujuk..
kat tgn aku ad sepiring kiwi..ak hulurkan pada dye lagi tp tbe2 dye nangis balik..
ak p bsuh tgn n peluk dye..aku tanya kenapa dye menangis..dye pun cerita..
menurut dye,dye berasal dr keluarga yang sederhana,.ayah ny dh lama menghilangkan diri n ibuny just kerja kilang...dye tinggal ngn nenek n seorang lagi adik lelaki..
1 day,kazen dye adakan majlis bertuanang kat umah dye...dalam banyak2 hantaran 2 adalah 1 bakul buah2an..n dalam bakul 2 ada sebijik buah kiwi..
dye ternampak buah pelik 2 n teringgin sgt nk mkan..so dyepun senyap2 koyakkan pembalut hantaaran 2 n amik buah kiwi 2..
pastue simpan bwh timbunan sayur2 kat dlm peti sejuk..dengan harapan buah 2 akan jadi lebih sedap lagi...
bial malam semua orang dh tido,dye senyap2 bangun n cari buah kiwi 2..bila dh dpt,dye terus p bilik air n makan buah kiwi yg manis 2 kat dalam toilet..
bila nmpak buah kiwi 2 dye sedih sgt sebab keluarga dye susah,,nk makan nasi pun berkira apatah lg nk makan buah2 owg putih..yg dye pnh rasa hanyalah buah2 kampung..
so dye berazam...nk belajar sungguh2 n nk bg mak dye rasa semua makanan yg mereka xpernah rasa..sebab dye pasti,mak dye mesti sampai sekarang pun xperah rasa buah kiwi..
bila denagr cerita dye aku jadi sedih n bersyukur pada ALLAH sebab aku masih berpeluang hidup senang..xpenah sesusah hidup dye...minggu depan klw ibu dtg melawat saya, saya nak suwuh ibu beli buah kiwi n strawbery banyak..sebab roomte sy ckp dye teringgin nk rasa strawbery n kiwi 2 saya nk bg pd mak dye..biolah mereka juga berpeluang rasa ap yg saya rasa..


No comments:

Post a Comment

Followers